Plánované novinky v aplikacích Sharepoint M365

Naše intranetové prostředí – RETIA portál – již nějakou dobu efektivně slouží k informování se navzájem napříč celou společností nebo specificky uvnitř jednotlivých úseků. Součástí jsou taktéž zakomponované aplikace, které dle potřeby využíváme, ať už k seznamování se s novými směrnicemi, nebo třeba k rezervaci vozidel a míst. Jaké novinky se ve spolupráci s dodavatelem připravují a budou dostupné v příštích měsících?

 

E-learning portál

Tuto aplikaci, jejíž hlavním posláním je interní vzdělávání zaměstnanců, již mají uživatelé k dispozici. Je zastřešena HR oddělením a její obsah je a bude postupně rozšiřován, jak budou novou kurzy v rámci RETIA požadovány. Odkaz k aplikaci najdete v menu HR pod sekcí Vzdělání a rozvoj.

 

Likvidační protokoly

V oblasti digitalizace se optimálně potřebujeme posunout i v části související s evidencí majetku. V průběhu času dochází k převodům majetku a v případě nefunkční a zastaralé techniky i k jeho likvidaci. K posílení tohoto procesu se již v dnešních dnech testuje nová aplikace, takže její zveřejnění můžeme očekávat v následujících týdnech.

 

Schvalování investic

Opět téma z oddělení financí, tentokrát investice. Rok co rok jsou připravovány budgety společnosti, jejichž součástí jsou i investiční položky (známé také pod zkratkou CAPEX) navržené z firemních úseků. Aby se konkrétní požadavky mohly realizovat, je třeba je ve vhodný okamžik schválit. Právě proces schvalování zajistí nová aplikace, která se aktuálně intenzívně testuje a podobně jako Likvidační protokoly bude dostupná v horizontu týdnů.

 

HR žádosti

V připravovaných aplikacích dostal značný prostor i HR proces. Chceme naimplementovat aplikaci, která poslouží k zefektivnění procesu nástupu nového zaměstnance, eventuálně pak i k jeho výstupu. Tento požadavek je diskutován s dodavatelem a předběžně vzájemně odsouhlasen. Jeho realizace bude teprve plánována, tedy testovací verzi lze očekávat někdy začátkem příštího roku.

 

Projektové prostředí

A nakonec největší oříšek, který jsme navrhli k implementaci. Pod záštitou projektové kanceláře byl vytvořen koncept jednotného projektového prostředí tak, abychom, co se týká našich business projektů, byli schopni dohledat potřebné informace na jednom místě. V minulých dnech došlo k odsouhlasení této vizuální struktury ze strany managementu a nyní nás čekají jednání s dodavatelem o samotné realizaci. Předběžně se implementace očekává do konce prvního kvartálu 2026, ale vzhledem k rozfázování jednotlivých kroků je možné, že část zmiňované platformy bude funkční i dříve.

Libor Maňásek
ICT Director